Podle Fóra dárců dnes v komunikaci inspirující k dárcovství vedou právě sociální sítě, zejména Facebook. V roce 2018 mělo sice 56 % neziskovek ve světě na LinkedIn profil organizace, nicméně se zdá, že si s ním profíci z neziskovek (a nejen oni) moc nevědí rady a využívají jen zlomek možností, které jim tato sociální síť nabízí.
LinkedIn je profesní sociální síť, která má celosvětově okolo 590 milionů členů, v Česku dosáhl koncem minulého roku počet uživatelů 1,5 milionů. Řadu let měl u nás LinkedIn pověst sociální sítě pro “ajťáky”, to však neodpovídá realitě. Najdete zde lidi ze služeb, marketingu, obchodu, engeneeringu, HR, stále častěji i z neziskového sektoru a akademické sféry, a to jak řadové zaměstnance, tak specialisty, manažery či profesionály na volné noze.
Jaké možnosti/příležitosti LinkedIn nabízí pro jednotlivce i organizace?
Většina členů LinkedIn zatím využívá LinkedIn jako digitální životopis či vizitku, a to ještě ve velmi omezené míře. Osobní profil přitom nabízí mnohem více prostoru pro prezentaci vašich kompetencí, projektů či úspěchů než běžné CV, navíc je dostupný odkudkoliv 24 hodin denně.
Za největší benefit této platformy však považuji networking či budování a udržování sítě kontaktů. Snadné vyhledávání vám umožní najít a kontaktovat kolegy z nezisku, ale také potencionální partnery či dárce, zaměstnance či spolupracovníky (z Česka i zahraničí).
Psaní a sdílení příspěvků a článků pak napomáhá budování osobní značky vás jako profesionála a rovněž dobrého jména neziskovky. Své příznivce a dárce zde můžete informovat o projektech, které mohou podpořit, případně o tom, co se získanými prostředky děláte. Důležité je přitom zapojení zaměstnanců jako mluvčích či ambasadorů organizace. Mnohem snáze totiž získáte spojení či sledující pro jednotlivce, než pro organizaci.
Autor Lucie Václavková
Na kurzu se dozvíte víc
Na kurzu LinkedIn pro profesionály se dozvíte o dalších přínosech a možnostech využití této sociální sítě pro vás i vaší neziskovku.
Přihlaste se ZDE.