Přečtěte si pár postřehů od lektorky Denisy Ratajové, vedoucí PR a tiskové mluvčí v Domově Sue Ryder o PR a fundraisingu.

„Všechno ví, o všem má přehled a umí odpovědět na každou otázku novináře. Kdo má toto všechno u vás v organizaci na starost?  Je to ten, který se věnuje public relations, tedy vztahům s veřejností. A jak už z názvu jeho pozice vyplývá, má na starost komunikaci. Komunikaci směrem k veřejnosti – takže, když ho uprostřed noci vzbudíte, vychrlí bez přípravy poslání organizace, její služby a přidá pár čísel. Ta se vždycky hodí, protože ideálně dokreslí, jaké služby organizace poskytuje a kolika lidem už pomohla.

Správný PRista monitoruje média, sleduje témata, která se práce jeho neziskovky týkají a umí na ně ve správný čas reagovat. Domluví například panu řediteli vystoupení v rádiu, pošle tiskovou zprávu spolu se skvělou fotkou novinářům, nebo naplánuje tiskovou konferenci plnou důležitých informací. Zná všechny cílové skupiny, na které se obrací při své práci. Ví, že cenným darem je i čas a odbornost člověka.

To je vše a ještě mnohem víc je fundraiser, který v organizaci působí. Umí se obrátit na správné lidi, ve správnou chvíli, se správnou nabídkou. Navíc s tím správným fundraisingovým produktem.

V týmu s PRistou pak společně tvoří strategii komunikace, organizují akce pro veřejnost i dárce, připravují pravidelnou rozesílku a plánují kampaně. Oba budují „dobrou pověst“ jejich neziskovky, podněcují ostatní k dobrým skutkům a získávají jejich důvěru. Pojďte spolu se mnou zmapovat jejich tolik přínosnou práci. Najdete inspiraci, ujasníte si pravidla, která se vyplatí dodržovat a posunete tak vaši organizaci zase o kus dál.“

Denisa Ratajová

Pokud se chcete dozvědět více o tomto tématu a zjistit jak je PR a fundraising propojen, přihlaste se na kurz Fundraising a PR na cestě k dárci, který se koná 13. května.

×

  • Konfigurační cookies
Nastavení cookies