Příspěvky individuálních dárců jsou stabilním a předvídatelným zdrojem financování neziskových organizací. Omezují také závislost na veřejných zdrojích a umožňují dlouhodobější rozvoj organizace. Vytvářejí důležitý okruh příznivců a sympatizantů, který lze využít i jinak než finančně. Jaké jsou nástroje individuálního fundraisingu? Může jich být více. Podívejme se na některé z nich.
- Osobní oslovení – Možnost vysvětlit projekt, nejasnosti, reagovat na otázky nebo argumenty dárce
- Kasičky – Jednoduchá možnost přispět a zviditelnit organizaci
- Pořádání akcí (koncerty, divadlo, ples apod.) – Osobní kontakt s dárcem a zábava s kulturním přínosem
- Mediální kampaň (DRTV) – Oslovení velkého množství lidí, ale bohužel za velké náklady a anonymní
- Digitální fundraising (DMS, crowdfunding) – Oslovení velkého množství lidí najednou, popularita sociálních sítí, možnost dalšího šíření, možnosti nových technologií
- Direct mail – Oslovení velkého množství lidí najednou, možnost dobře vysvětlit poslání organizace a její projekty
- Telefonická kampaň – Relativně osobní kontakt s dárcem, možnost reagovat na otázky nebo argumenty dárce
- Dědictví – Jednorázově velký objem finančních prostředků
Chcete se dozvědět více o individuálním dárcovství? Přihlaste se na kurz, na kterém se dozvíte, jak se dělá úspěšná fundraisingová kampaň a jestli je možné se vyvarovat chyb, které už před vámi udělala spousta jiných. Celým dnem vás provedel Pavla Gomba výkonná ředitelka Dětského fondu OSN – UNICEF v České republice.
Kurz proběhne online 25. května od 9 hodin na platformě ZOOM.
Tento kurz pro neziskové organizace vám pomůže pochopit různé motivace, proč lidé darují, i to, jak přizpůsobit komunikaci tak, aby si vaši příznivci z jednorázové zkušenosti vytvořili k organizaci trvalý vztah. Na konkrétních příkladech poznáte specifika jednotlivých fundraisingových nástrojů a způsoby, jak vybrat ty, které jsou vhodné právě pro vaši organizaci. Probereme také legislativní a etické omezení, potřebné podmínky a zázemí, rovnováhu mezi hodnotami organizace a představami dárců i způsoby, jak čelit potenciálně negativní odezvě na kampaň.