LinkedIn je profesní sociální síť, která v květnu roku 2020 měla více než 690 milionů členů ve více než 200 zemích. V ČR je na LinkedIn 1,5 milionu uživatelů. Řadu let měl u nás LinkedIn pověst sociální sítě pro “ajťáky”, to však neodpovídá realitě. Najdete zde lidi ze služeb, marketingu, obchodu, engeneeringu, HR, stále častěji i z neziskového sektoru a akademické sféry, a to jak řadové zaměstnance, tak specialisty, manažery či profesionály na volné noze. Podívejte se na tři možnosti jak tuto sociální síť můžete využít osobně nebo jako organizace.
Tři možnosti jak využívat LinkedIn
- Digitální životopis či vizitka – Většina členů LinkedIn zatím využívá LinkedIn jako digitální životopis či vizitku, a to ještě ve velmi omezené míře. Osobní profil přitom nabízí mnohem více prostoru pro prezentaci vašich kompetencí, projektů či úspěchů než běžné CV, navíc je dostupný odkudkoliv 24 hodin denně.
- Networking či budování a udržování sítě kontaktů – Největší benefit této platformy je určitě networking či budování a udržování sítě kontaktů. Snadné vyhledávání vám umožní najít a kontaktovat kolegy z nezisku, ale také potencionální partnery či dárce, zaměstnance či spolupracovníky (z Česka i zahraničí).
- Budování osobní značky a dobrého jména organizace – Psaní a sdílení příspěvků a článků napomáhá budování osobní značky vás jako profesionála a rovněž dobrého jména neziskovky. Své příznivce a dárce zde můžete informovat o projektech, které mohou podpořit, případně o tom, co se získanými prostředky děláte. Důležité je přitom zapojení zaměstnanců jako mluvčích či ambasadorů organizace. Mnohem snáze totiž získáte spojení či sledující pro jednotlivce, než pro organizaci.
Příspěvek připravila Lucie Václavková.
Na kurzu se dozvíte víc
Na kurzu Jak začít s LinkedIn ve vaší neziskovce se dozvíte o dalších přínosech a možnostech využití této sociální sítě pro vás i vaší neziskovku.
Přihlaste se ZDE.